Založ si blog

Moja skúsenosť s ochorením COVID-19

Rozhodol som sa, ze napisem ako prebiehal moj boj s koronavirusom. Mozno to niekomu pomoze, aby sa v spravnej chvili rozhodol o spravne riesenie. Nie vzdy si vieme pomoct sami.

Vsetko to zacalo v piatok  podvecer, ked som mal ist na tradicne pivo s dobrym kamaratom. Napisal som mu, ze sa necitim dobre, ze som unaveny a mam zvysenu teplotu 37,6 °C, tak nikam nepojdem. „urobil som asi najlepsiu vec, aby …“

V sobotu rano som sa citil este viac unaveny a boleli ma svaly hlavne na nohach. Teplota uz bola 38°C, tak som sa naranajkoval, zobral tabletku proti horucke a sup spät do postele sa poriadne vypotit. Teplota sice klesla tesne nad 37°C, ale zacala ma boliet aj hlava co bolo pre mna divne, pretoze mna asi 3x za zivot bolela hlava. Pozn. autora : Patrim medzi Husakove deti, cize silne rocniky.

Cely vikend som znizoval teplotu, ktora sa stale postupne zvysovala. Akonahle som mal teplotu dobru, vzdy naspat sa zvysila na 38°C. Postupne sa mi upchaval aj nos.

Rozhodol som sa ist na PCR testy. Mal som termin v utorok rano.

V pondelok som kontaktoval aj moju obvodnu doktorku, ktora mi poradila, ze sa mam pokusit to vylezat a pit vela tekutin a brat tabletky na znizenie teploty. No podotkla, ze pokial sa mi tazko dycha a velmi vela kaslem mam zavolat pohotovost. No poviem Vam pravdu, ze do nemocnice som velmi nechcel ist. Mal som aj kasel, ale nie velmi silny a dychanie som nepocitoval, ze by som mal stazene. Aj nos bol zapchaty, takze dychat len ustami nie je ziadna slava.

V priebehu dna sa situacia este zhorsovala a to zvysenim teploty nad 38°C, ako aj vemi silnymi bolestami hlavy. Srdce mi busilo o sto sest. Nejako som prelezal aj tuto noc a rano som isiel na tie testy sam autom pri teplote 38,5°C. Po prichode domov som mal teplotu uz 39°C. Bral som kombinaciu 2 tabletiek (jedna zabera rychlo a posobi kratko a druha zabera neskor, ale posobi dlhsie. Vzdy s 5-6 hodinovym odstupom na striedacku.

Streda bola strasna nie len pre mna, ale aj pre moju manzelku, pretoze uz ani lieky mi nezaberali a teplota bola stale medzi 38 a 39°C, takze sme museli zacat robit studene zabaly uterakom okolo chrbta a hrudnika. Kazdy jeden zabal trval cca.5 min a teplota klesla o 0,1°C. Po 10 az 12 zabalov sme boli radi, ze je tepolta tesne nad 37°C. Ano, manzelka bola v tej istej domacnosti, ale nosila rusku a snazila sa davat si pozor. Ja som mal vyclenenu izbu, kde som travil cele tieto dni a noci. V podvecer mi prisiel pozitivny vysledok PCR testu. Iny som ani necakal, lebo priznaky a osobne pocity boli jasnym dovodom, ze ma virus napadol.

Zacal som rozmyslat, kde som sa mohol nakazit. Den pred spominanym piatkom, kedy to vsetko zacalo, som bol s osobou 1 (uz v nedelu bola osoba pozitivna) v bezprostrednej blizkosti po dobu 1,5 hod. Obaja sme rusky mali, no osoba 1 mala nos odhaleny pre lepsie dychanie. Uz v ten den som citil unavu, taku normalnu, ako ked mate tazky den za sebou. V piatok, az po obede som sa citil taky slaby a boleli ma svaly. Kasel a ine bolesti neboli ziadne.

Kedze sa moj stav nezlepsoval a bol som pozitivny na virus, tak moja manzelka sa rozhodla za mna a volala pohotovost, ze nech idem na infekcne oddelenie, aby sa tam na mna pozreli. Hovorila, ze nie je  normalne mat vysoku teplotu uz piaty den. Ze musim mat nejaky zapal, ked telo nevie znizit teplotu.

Ja som stale chcel bojovat doma a nikam neist.

Vo stvrtok sa uz aj manzelka citila slaba, teplotu nemala, len sem tam do 37,5°C inak normalnu. Miestami aj pokaslavala, ale len slabo. Nemala z daleka priznaky ako ja.

V ten den od rana som teplotu znizoval studenou sprchou po dobu 15 min. Najprv som zacal teplou, potom vlaznou a nakoniec studenou vodou. Teplota fakt klesla pod 37°C. Tesil som sa, ale znova sa postupne zvysovala na 39°C. Parkrat pocas dna som to zopakoval, ale uz som nevladal v tom pokracovat strasne ma to unavovalo. Rozhodol som sa, ze budem volat sanitku a pojdem na to infekcne oddelenie.

Pripravil som si veci do nemocnice a isiel sa poriadne najest. Kedze som sa po jedle citil lepsie, tak som si isiel lahnut a zaspal som. Takisto aj manzelka od unavy zaspala. Rano okolo pol 6 som bol na toalete a zacalo sa mi stmievat pred ocami, stracat vedomie a nakoniec som aj odpadol. Manzelka sa zobudila pre velky rachot a bola vystrasena. Vstal som a znova odpadol. Bezvedomia  trvali len sekundu ci dve. Hned volala sanitku a uz bolo rozhodnute, ze idem do nemocnice. Pripisoval som to liekom s paracetamolom (zobral som ich hodne cca.20), ktore oslabovali organizmus plus vyse 10 hodin som nejedol. Ale pravda moze byt uplne ina.

Po prichode na infekcne oddelenie mi hned robili USG pluc a doktori boli strasne zhrozeni, ze ako som to mohol az tak daleko nechat zajst. Mal som obojstranny zapal pluc s postinutim viac ako 40%. No nedychalo sa mi tazko, ale ak mate zapchaty nos tak je to tazko poznat.

Saturacia kyslikom udava, kolko % hemoglobinu v tepnovej krvi je nasitenych kyslikom. Zdravy clovek ma mat okolo 97 az 99%. Ja som mal 89% co je uz dost kriticka oblast.

Po nasadeni liecby, ktora v mojom pripade trvala 10 dni, som sa citil kazdy den lepsie a lepsie. Musim, ale vyslovit velku vdaku sestrickam, sanitarkam ako aj doktorom o vzorovu staroslivost o pacienov. Doslova kmitali ako pracovite vcelicky po cely den, pripadne aj noc a niektore dokonca v tych maskach a lekarskych skafandroch. Bol som milo prekvapeny ich profesionalnym pistupom.

Klinika infektologie a cestovnej mediciny v Kosickej UNLP bola pred 2 rokmi zrekonstruovana. Izby su pekne, ciste a priestranne.

Chcel som sa podelit o boj s pliagou menom Coronavirus. Nepodcenujte ho. Nie je to ziadna sranda. Boli to najhorsie dni v mojom zivote a hlavne tie stravene doma. Prajem Vam vsetkym pevne zdravie.

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 4818x
Priemerná čítanosť článkov: 4818x

Autor blogu

Kategórie

Archív